FAQ
Wie
zijn we?
Sedert januari 2008 is de fysieke winkel van Max&Ine
een gevestigde waarde in het centrum van Gent.
Wij bieden je leuk, mooi en duurzaam speelgoed, en
dit zowel voor pasgeboren baby's als voor kids tem 8 jaar.
Je kan bij ons ook terecht voor leuke
babyspulletjes, leuke knuffels en een mooi en gevarieerd assortiment aan
kleertjes tem 4 jaar.
Zowel in speelgoed als op modegebied volgen we de
nieuwste trends. Met merken als Corolle (de alomgekende poppen die
ruiken naar vanille), knutselgerief, educatief speelgoed en spelletjes van Djeco,
poppen en gezelschapsspelletjes van Haba, mooie knuffels van Jellycat,
educatief en kleurrijk speelgoed van Lilliputiens, de gekende Monchhichi's,
duurzaam speelgoed van Plantoys, Skip Hop, Schleich, Sophie
la Giraffe, verkleedkledij van Souza for Kids, Sylvanian Families
enz. als de kleertjes van Baba Kidswear, Fresk, Trixie en Woody,
regenpakken van Ducksday alsook het ganse assortiment slofjes van Bobux,
vind je bij Max&Ine zeker wat je zoekt. Ook hebben we een leuk assortiment
aan baby- en peuterboeken en kaartjes voor elke gelegenheid.
Zeker de moeite waard om ons een bezoekje te
brengen!
Ons volledige assortiment kan nu ook online
aangekocht worden.
Â
Levering
-Â Â Â Â Â Â Â Â Â
Verzendkosten
Verzendkosten zijn op basis van één pakket. Indien
meerdere pakketten nodig blijken omdat niet alles in één doos kan zal er een
extra kost gevraagd worden (meestal het geval met combinatie met grote
stukken). U krijgt hiervoor een mail na uw bestelling.
Het standaard tarief
voor een verzending is vanaf 5.95€. Er is een
GRATIS
verzending vanaf 50€ voor België en Nederland.
-Â Â Â Â Â Â Â Â Â
Wanneer mag ik
het pakje verwachten?
Als de bestelling en de betaling
via het betaalplatform gebeuren op een werkdag voor 16u, dan wordt het pakketje
dezelfde dag nog verzonden met DPD. In België ontvang je je pakketje 1 à 2
werkdagen na ontvangst van je betaling. Voor Nederland kan dit 1 dag extra
duren. Kies je ervoor de betaling uit te voeren via overschrijving, dan gebeurt
de verzending na ontvangst van de betaling. Eens deze ontvangen is op de
rekening zenden wij uw pakketje naar u toe. Via DPD ontvang je via mail de
status van je pakket.
Â
Â
Retourneren
Ben je toch niet helemaal tevreden over je aankoop?
Geen probleem, we lossen het voor je op.. Retourneren kan op twee manieren:
-Â Â Â Â Â Â Â Â Â
In onze winkel
Je kan je bestelling retourneren in onze fysieke winkel
(Max&Ine, Korte Meer 27 te 9000 Gent) binnen de herroepingstermijn van 14 dagen
na ontvangst van je artikelen. Wel hiervoor best eerst dit laten weten via mail
naar contact@max-Ine.be
Breng het artikel dat je wil retourneren naar onze
winkel, samen met het (digitale) aankoopbewijs.
Kan je de e-mail met je orderbevestiging niet meer vinden? Log dan in op onze
webshop met je e-mailadres en wachtwoord. In je account kan je een overzicht
terugvinden van al je bestellingen.
Na controle van het artikel vindt de terugbetaling plaats via overschrijving.
-Â Â Â Â Â Â Â Â Â
Afgifte van het pakket in een DPD-verzendpunt
Meld ons via
mail op contact@max-ine.be welk product je wenst terug te sturen. Verpak
het te retourneren product stevig en verzend het naar Max&Ine, Korte Meer
27 te 9000 Gent. Gebruik hiervoor een traceerbare verzendmethode en houd het
betaalbewijs goed bij. Wanneer je retour bij ons toekomt worden de goederen
gecontroleerd en betalen we het aankoopbedrag terug via overschrijving.
Ruilen?
Tevreden over het product, maar wil je graag een andere kleur? Of is het
product dat je bestelde toch een maatje te klein? Je bestelling ruilen kan je
in onze winkels. Helaas is het niet mogelijk om items te ruilen via pakketpost.
Dan moet je je items eerst retourneren waarna je het aankoopbedrag teruggestort
krijgt. Je kan dan de juiste kleur of maat opnieuw bestellen via de webshop.
Schade?
Heb je een beschadigd of gebroken product ontvangen? Neem dan contact op met contact@max-ine.be.
Belangrijk:
1. Retourneer het product het liefst in de originele staat en verpakking. Is
het product toch te veel gebruikt of ontbreken er onderdelen? We bekijken de
staat van het teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan de
waardevermindering.
2. Sommige
producten kunnen niet geretourneerd worden, zoals ingewisselde tegoedbonnen en
cadeaubonnen, speciaal voor jou gemaakte of bestelde item en verzendkosten.
3. De retourkosten worden betaald door de verzender. We kunnen voor jou een
verzendlabel aanmaken, maar verrekenen de kost bij de terugbetaling.
4. De optie om items te retourneren door ze naar een afhaalpunt te brengen is
enkel mogelijk voor online aankopen.
Herroepingsrecht
De Koper heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder
opgave van een motief en zonder betaling van een boete de aankoop te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag van levering.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Koper Max&Ine via mail
op de hoogte stellen van de beslissing de overeenkomst te herroepen
Conform de wet van 30 december 2013, kan de Koper in volgende gevallen
geen beroep doen op het herroepingsrecht.
De belangrijkste hieronder zijn:
-Â Â Â Â Â Â Â Â Â
Producten
die volgens de specificaties van de consument vervaardigd zijn of een
persoonlijk karakter hebben
-Â Â Â Â Â Â Â Â Â
Producten
die aangekocht zijn aan korting of gesoldeerde producten
Het herroepingsrecht is natuurlijk maar geldig voorzover het product ook
daadwerkelijk teruggestuurd wordt binnen de 10 werkdagen nadat de Koper
Max&Ine op de hoogte gebracht heeft dat hij wil verzaken aan zijn aankoop.
Het teruggestuurde product moet teruggestuurd worden in ongebruikte
toestand, in zijn oorspronkelijke verpakking, in perfecte staat en vergezeld
van het ordernummer. Elke retour waarvan de afzender niet kan geïdentificeerd
worden zal geweigerd worden.
De Koper moet zelf de verzendkosten van de retour betalen. De
terugbetaling zal zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen, na ontvangst van
de retour door de Max&Ine, op voorwaarde dat alle voorwaarden zoals
hierboven beschreven strikt voldaan zijn.
Het bedrag dat terugbetaald wordt zal in elk geval nooit groter zijn dan
het door de Koper effectief betaalde bedrag. Als tijdens de aankoop gebruik
gemaakt werd van een waardebon of cadeaubon, zal deze ook teruggegeven worden.
Deze bon kan dan opnieuw gebruikt worden bij een volgende aankoop.
Betaling
Op welke manieren kan ik betalen?
U kunt veilig
betalen via het betaalplatform van Mollie en dit via:
- Via Kredietkaart (Visa, Mastercard, …)
- Via Bancontact
- Via KBC/CBC-betaalknop
- Overschrijving
- iDEAL
Â
Heb je een cadeaubon? Dan kan je die uiteraard ook gebruiken om (een deel van) je bestelling
mee te betalen.
Welke
bankrekening gebruik ik bij het overschrijven?
Â
Je kan je
betaling naar onze KBC-rekening overmaken:
MM Retail BV
BE09737022243557
BIC: KREDBEBB
Â
Je bestelling
wordt na ontvangst van je betaling verstuurd. Gelieve je bestelnummer te willen
vermelden als mededeling. Je overschrijving moet ons binnen de 3 werkdagen
bereiken, anders moeten we helaas je bestelling annuleren.
Â
Hoe kan ik met een cadeaubon betalen?
Â
Wanneer je al jouw gewenste artikelen in het
winkelmandje hebt gestoken, geef je de code in van je cadeaubon bij de
check-out. Vergeet niet om op ‘Oké’ te klikken om jouw code aan het
winkelmandje toe te voegen. Verder in de check-out kan je het resterende saldo
betalen met bijvoorbeeld een bankkaart.